|_Re: raft, Karel, 14.03.2024 14:33 Ahoj, to bude asi velký problém. Otázkou je, jak je raft starý, a jestli má cenu ho opravovat. Já jsem měl podobný problém se starší Pálavou, kterou jsem dostal zadarmo. Podobně jako u Tvého raftu byly u podlahy spojeny 2 válce v jeden. Protilehlé strany jsou uvnitř spojené něčím, co dělá několikacentimetrový distanc. K tomu se bez rozpárání nedostaneš. Profi oprava u staré Pálavy by nedávala smysl. Zkusil jsem následující opravu: V místech, kde to má být zúžené jsem vyrazil průbojníkem díry 5mm, a oba pláty jsem spojil nerezovým šroubem, podložkami a matkou. Bylo to tak: Šroub M6 patřičné délky, velká podložka, ještě větší kulatá záplata, lepidlo, jeden plát (gumotextilie) lodi, druhý plát lodi, lepidlo, záplata, velká podložka a matice. Ty matice byly zakončené, jaké se používaji na bicyklech. Vše kovové bylo z nerezu.
Výsledek: Poučení že takhle ne! Vzduch neucházel, ale loď byla deformovaná. Ten distanc tam být musí!
Jak jsem psal, byla to stará loď, zadarmo, materiál na opravu jsem měl, a že jsem na to věnoval nějaký čas mi nevadilo.
Asi jsem tě nepotěšil. Pokud ten raft není až tak moc starý, zkus profi opravu. V Brně třeba Waterelement. Nebo poptej Gumotex.
PS: Možná je to nesmysl, ale napadlo mne, jestli by nešlo nechat dno nenafouknuté, a nad ním vytvořit, jestli by to vyhovovalo rozměrově, jiné nafukovací dno, třeba z nějakých nafukovacích lehátek. Na WW3 bych s tím ale nejel.
PPS: Ještě další nápad. Průbojníkem udělat otvory, prostrčit nějaký pásek gumotextilu tak, aby uvnitř zústala délka původního distance, a z obou stran přelepit velkou záplatou. Pro lepení je nejvhodnější dvojsložkové lepidlo. Chemoprén raději ne.
Karel
Odpovědět